Photography courses

Learning to photograph does not only mean becoming able to handle the technique, but to develop relational skills with oneself and others. The courses that I propose, both at group level and individually, follow the same approach: becoming able to see and show the invisible that is in a photograph.

Each image does not end in the reality of a vision, but evokes other real and symbolic stories. A work project is the construction of a thought, a story and an exploratory look.

Only after this approach will we talk about editing, international awards and magazines, but first only about ourselves.

This is the only photograph that I love to teach.

Group courses for children, teenager and adults. Individual courses for teenagers and adults.

Imparare a fotografare non vuol dire solo divenire capaci di maneggiare la tecnica, ma intraprendere un percorso di esperienza relazionale con sé e gli altri.
I corsi che propongo, sia a livello di gruppo che singolarmente, seguono lo stesso approccio: divenire capaci di vedere e far vedere l’invisibile che sta in una fotografia.

Ogni immagine non si esaurisce nella realtà di una visione, ma evoca altre storie reali e simboliche. Un progetto di lavoro è la costruzione di un pensiero, di una storia e di uno sguardo esplorativo.

Solo dopo questo approccio si parlerà di editing, concorsi e mercato internazionale della fotografia, ma prima solo di noi stessi.

Questa è l’unica fotografia che amo insegnare.

Corsi di gruppo per bambini e adolescenti, per adulti.
Corsi individuali per adolescenti e adulti.